Κάτω από 2 εκατομμύρια μετακινήσεις οχημάτων «στενάζουν» οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης και μάλιστα για μικρές διαδρομές κυρίως και για αποστάσεις όλο κι όλο 1-2 χιλιομέτρων!

Το κυκλοφοριακό κάθε χρόνο γίνεται όλο και μεγαλύτερος βραχνάς για όλους όσοι ζούν ή επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη. Οι δρόμοι αδιάβατοι, και οι οδηγοί στα όρια νευρικής κρίσης να χρειάζονται μεγάλους χρόνους για σχετικά μικρές αποστάσεις.

Στις δημοσκοπήσεις το κυκλοφοριακό και οι μετακινήσεις των πολιτών καταγράφονται σταθερά ως τα πιο σημαντικά προβλήματα της πόλης.

Επτά καινοτόμες ιδέες για την βελτίωση της κυκλοφορίας στην πόλη παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση ” Θεσσαλονίκη: Βιώσιμη κινητικότητα & κυκλοφοριακό” από τον Γιάννη Καραμήτσιο, πρόεδρο του σωματείου “Θεσσαλονίκη 21ος αιώνας” .

Ο κ. Καραμήτσιος αναφέρθηκε σε ιδέες που έχει εντοπίσει ο ίδιος και συνεργάτες σου σε πόλεις του εξωτερικού όπως είναι οι Βρυξέλες όπου εφαρμόζονται καινοτομίες για την αποσυμφόρηση στους δρόμους. Χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία και το Βέλγιο έχουν εφαρμόσει νέες τάσεις και τεχνολογίες που βοήθησαν στο κυκλοφοριακό. Κυκλικοί κόμβοι, έξυπνα φανάρια που παρακολουθούν την κίνηση, η κατάργηση του φαινομένου του ενός αυτοκινήτου-ένα άτομο, οι φορτιστές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υποδομές για ποδηλατοδρόμους, το κλείσιμο του κέντρου τα σαββατοκύριακα, η… σύσταση περπατήματος.

«Σιγά σιγά στις ξένες πόλεις, ειδικά στην περιφέρεια, τα φανάρια καταργούνται. Στις διασταυρώσεις γίνονται επενδύσεις και μπαίνουν κυκλικοί κόμβοι που μειώνουν και τα ατυχήματα. Μια δεύτερη εξέλιξη είναι τα έξυπνα φανάρια που αντί να αναβοσβήνουν με σύστημα τεχνικής νοημοσύνης παρακολουθούν την κίνηση και επικοινωνούν μεταξύ τους. Στο εξωτερικό οι γείτονες οργανώνονται αν θέλουν να πάνε στο κέντρο ή σε έναν προορισμό συνεννοούνται μεταξύ τους για να πάρουν ένα αυτοκίνητο ακόμα. Μια τάση η οποία ανθεί πάρα πολύ είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προς το παρόν υπάρχουν 300.000 σε όλη την Ευρώπη αλλά διάβασα σε έρευνα ότι θα πρέπει να γίνουν όσα τα βενζινάδικα» είπε και στην συνέχεια τόνισε πως «το περπάτημα ειδικά σε μια πόλη με μικρή κλίμακα όπως η Θεσσαλονίκη νομίζω πως μπορεί να δώσει λύσεις. Θα άξιζε τον χρόνο οι πολίτες όσοι μπορούν να το προτιμήσουν. Στη Θεσσαλονίκη η απόσταση από την διαγώνιο μέχρι τον Βαρδάρη είναι 20 λεπτά με τα πόδια, από την Δελφών μέχρι την Αριστοτέλους 30 λεπτά».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ