Όχι ένα και δύο αλλά πολύ περισσότερα ήταν αυτά που θα μπορούσαν και έπρεπε να κάνουν τα μέλη του πληρώματος Blue Horizon ώστε να σώσουν τον 36χρονο Αντώνη, τον οποίο έσπρωξαν την ώρα που ο καταπέλτης του πλοίου σηκώνονταν και οι μηχανές βρίσκονταν σε λειτουργία.Ο καταπέλτης του πλοίου ήταν ανοιχτός, ενώ οι κάβοι είχαν λυθεί και οι μηχανές είχαν πάρει μπροστά. Βάσει Προεδρικού Διατάγματος, ο καταπέλτης πρέπει να είναι κλειστός με ευθύνη του Πλοιάρχου.
Όταν ο 36χρονος έπεσε στη θάλασσα:
α) Έπρεπε να ειδοποιηθεί η γέφυρα να σταματήσει τις μηχανές.
β) Έπρεπε να εφαρμοστεί το σχέδιο διάσωσης που υποχρεωτικά υπάρχει. Να του πετάξουν έστω ένα σωσίβιο.
Ο πλοίαρχος θα έπρεπε να επιβλέπει με κάμερα τον καταπέλτη. Δεν είδε; Δεν ήταν στη γέφυρα; Ή αδιαφόρησε;Σε ανακοίνωσή της, η Attica Group απαντά στις ερωτήσεις που προκύπτουν σχετικά με το θάνατο του 36χρονου Αντώνη, ο οποίος σπρώχτηκε από μέλη του πληρώματος ενώ βρίσκονταν στον καταπέλτη του Blue Horizon.

Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο;

«Η ανακοίνωση που αποδίδεται στο Blue Horizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο Έλυρος, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι».

Γνώριζε ο καπετάνιος τι συνέβαινε στον καταπέλτη;

«Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο σε κίνδυνο από τις κάμερες της γέφυρας».

Γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί;

«Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική».

Τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Tηρήθηκαν;

«Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν».

Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;

«H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο».

Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στην θάλασσα;

«Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν».

Είχε εισιτήριο το θύμα;

«Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο».

Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει; Έφυγε νωρίτερα ή είχε καθυστέρηση;

«Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21.00 και το πλοίο αναχώρησε 21.13.»

Διεξάγει η εταιρεία την δικιά της εσωτερική έρευνα και αν ναι πότε ξεκίνησε αυτή και τι έχει δείξει μέχρι στιγμής;

«Η εταιρεία έχει ξεκινήσει την διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη».

Γιατί το πλοίο χρειάστηκε 42 ολόκληρα λεπτά για να επιστρέψει στον Πειραιά;

«Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές».

Ο Πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία;

«Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο».

Τι λένε τα ναυτεργατικά σωματεία
Τα ίδια λίγο – πολύ αναφέρουν και τα ναυτεργατικά σωματεία σε ανακοίνωσή τους. Αναφέρονται στο Προεδρικό Διάταγμα 177/2000, που καθορίζει τη φόρτωση του πλοίου και όπως αναφέρουν «δεν εφαρμόζεται στην πράξη».

Συγκεκριμένα στο άρθρο 22 με τίτλο “Καταπέλτες”, στην παραγ. 11 καθορίζει ότι: «Η ασφάλιση του καταπέλτη και της θύρας ασφαλείας, πρέπει να γίνεται πριν τον απόπλου του πλοίου με ευθύνη του πλοιάρχου», κανονισμός που δεν εφαρμόζεται από καμία εφοπλιστική εταιρεία.

Επίσης κατά την εξέλιξη του γεγονότος, όπως καταγράφεται σε βιντεοληπτικό υλικό, αποδεικνύεται η έλλειψη της παρουσίας λιμενικής αρχής και η μη παρέμβαση της, ως όφειλε με βάση την υπουργική απόφαση 2415.1/51133/2021, που καθορίζει την ευθύνη των λιμενικών αρχών.

Συγκεκριμένα στο άρθρο 14, αναφέρει: «Η λήψη των ενδεικνυόμενων μέτρων κατά τους κατάπλους και απόπλους των επιβατηγών πλοίων, επιβατηγών οχηματαγωγών, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή και ασφαλής διακίνηση των επιβατών και οχημάτων στους χερσαίους χώρους λιμένα και η επιβίβαση/αποβίβαση από τα πλοία».Το τι συνέβη αντί αυτών που προβλέπονται, τα κατέθεσε ένας εκ των αυτοπτών μαρτύρων, μιλώντας στο MEGA: «Την ώρα που ξεκινούσε το πλοίο, βλέπουμε το παλικάρι να προσπαθεί να μπει και τον ύπαρχο να τον σπρώχνει. Έγινε δύο – τρεις φορές. Όλοι φωνάζαμε να τον αφήσει γιατί ήταν φως – φανάρι ότι θα γίνει το κακό. Αλλά συνεχίστηκε με αποτέλεσμα να πέσει το παιδί στη θάλασσα και να αρχίσει να στροβιλίζεται με τη δίνει της προπέλας.

Το τραγικό είναι ότι ενώ κάνεις το πρώτο λάθος και τον πετάς στη θάλασσα συνεχίζεις με την απάθεια και την αδιαφορία σου με ένα ψυχρό βλέμμα και πισωγύρισμα. Γυρνάει την πλάτη και δίνει το νεύμα να φύγει το πλοίο. Είναι έγκλημα, δεν χωρά αμφιβολία. Δεν έγινε καμία προσπάθεια να το σώσουν το παιδί, το άφησαν στο έλεός του, να πνιγεί.

Δεν μπορούσαμε να ακούσουμε λόγω και του θορύβου των μηχανών. Το παιδί δυστυχώς πνίγηκε. Δεν του πέταξαν ένα σωσίβιο, δεν έκαναν μια προσπάθεια. Να πέσει ο ίδιος στη θάλασσα, να σώσει το παιδί. Το βίντεο το έχει τραβήξει μια κοπέλα. Το έστειλα κατευθείαν στο Λιμεναρχείο. Έκανα προσπάθειες να μιλήσω στο Λιμεναρχείο. Δεν ξέρω καν αν έστειλαν σήμα στο λιμεναρχείο ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα. Το καράβι έφυγε κανονικά, σαν να μας έπεσε μια μπάλα στη θάλασσα και τη χάσαμε.

Κάποιοι πήγαν στον καπετάνιο να του μιλήσουν, τους έκλεισε την πόρτα. Ούτε ασχολήθηκε. Βγαίνουμε έξω από το λιμάνι και μετά από ώρα βγαίνει ανακοίνωση ότι το πλοίο θα σταματήσει με εντολή του Λιμεναρχείου. Δεν είδαμε ποτέ τον Ύπαρχο. Δεν τον είδαμε στο πλοίο. Μάλλον είχε πάει στο γραφείο του. Έκανα προσπάθειες να μιλήσω με το Λιμεναρχείο».Attica Group: «Διερευνώνται εσωτερικά οι λόγοι που δεν τηρήθηκαν οι σαφείς, προβλεπόμενες διαδικασίες»
Και η ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας πάντως συνομολογεί πως υπάρχουν προβλεπόμενες διαδικασίες για ανάλογες περιπτώσεις οι οποίες δεν τηρήθηκαν. Αναλυτικά αναφέρει: «Η οικογένεια της ATTICA GROUP είναι βαθύτατα συγκλονισμένη από το τραγικό συμβάν και εκφράζει την οδύνη, τα συλλυπητήρια, καθώς και τη συμπαράστασή της στην οικογένεια και στους φίλους του 36χρονου, ο οποίος έφυγε από τη ζωή τόσο άδικα.

Οι σκηνές που όλοι είδαμε χθες βράδυ είναι αδιανόητες, δεν συνάδουν με τις αξίες του Ομίλου και δεν εκφράζουν ούτε στο ελάχιστο το ήθος και τον επαγγελματισμό, όχι μόνο των πληρωμάτων μας, αλλά και της ελληνικής ναυτοσύνης στο σύνολό της.

Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι παράλληλα με την έρευνα των Αρχών, προκειμένου να διακριβωθούν στο ακέραιο οι συνθήκες της τραγωδίας διερευνώνται εσωτερικά οι λόγοι που δεν τηρήθηκαν οι σαφείς, προβλεπόμενες διαδικασίες, οι οποίες οφείλουν να εφαρμόζονται αυστηρά από τα πληρώματα όλων των πλοίων μας»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ