Μόνιμο… χειρόφρενο σε λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Λιγότερα από τα μισά αστικά που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία βγαίνουν στους δρόμους, αλλά και από τα 260 λεωφορεία που νοικιάζονται από ιδιώτη, μερικές δεκάδες μένουν παρκαρισμένα. Τα πρώτα χρειάζονται μετατροπές και σέρβις που δεν γίνεται, τα άλλα θέλουν… οδηγούς που δεν υπάρχουν, με τις λύσεις που έχουν προταθεί για την κάλυψη των κενών, όπως προσλήψεις συμβασιούχων ή συνεργασία με εργολαβικές εταιρείες, να είναι παγωμένες.
Οι εργαζόμενοι σήκωσαν… χειρόφρενο

Μόλις πριν λίγα εικοσιτετράωρα το Συνδικάτο Εργαζομένων σήκωσε χειρόφρενο στα λεωφορεία, πραγματοποιώντας 24ωρη απεργία εκφράζοντας με αυτό τον τρόπο την αντίδρασή του για το γεγονός ότι παρά την συμφωνία που υπήρξε με την διοίκηση για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, αυτή δεν υπογράφτηκε, ενώ οι εργαζόμενοι δεν είχαν στα χέρια τους το προσχέδιο της σύμβασης. Η απεργία κρίθηκε από την Δικαιοσύνη ως παράνομη, ωστόσο οι εργαζόμενοι την πραγματοποίησαν κανονικά καλώντας σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και στην συνέχεια έκαναν πορεία στο κέντρο της πόλης. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Οργανισμού σε δήλωσή του ανέφερε: «Η Θεσσαλονίκη ταλαιπωρείται από μία ακόμη αδικαιολόγητη κινητοποίηση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, η οποία μάλιστα κρίθηκε από τη Δικαιοσύνη ότι είναι παράνομη. Οι αποφάσεις της Δικαιοσύνης και οι νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται από όλους, είτε βολεύουν είτε όχι. Αλλιώς οδηγούμαστε σε ζούγκλα. Παρ’ όλα αυτά, ο ΟΑΣΘ δεν προχωρά σε νομικές ενέργειες κατά του Συνδικάτου, καθώς δεν θέλει να ρίξει νερό στο μύλο της αντιπαράθεσης. Όμως επιφυλάσσεται να το πράξει, αν συνεχιστούν οι παράνομες και αδικαιολόγητες πρακτικές. Ζητώ από τους εργαζόμενους να επιδείξουν νηφαλιότητα και αίσθημα ευθύνης, αποφεύγοντας ενέργειες που ταλαιπωρούν τους πολίτες, μια και η επίλυση των όποιων ζητημάτων έχει ήδη δρομολογηθεί και είναι ζήτημα λίγων ημερών ή/και ωρών» κατέληξε ο κ. Σκόδρας.

Τα λεωφορεία από τη Λειψία

Τα λεωφορεία της Λειψίας που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης έναντι 11.000 ευρώ έκαστο, δαπανώντας συνολικά 550.000 ευρώ, ποσό που προήλθε από το ταμείο του δήμου Θεσσαλονίκης -ανταποδοτικά τέλη- και «απελευθερώθηκε» μέσω Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, καθώς τα ανταποδοτικά τέλη προορίζονται βάσει νόμου για δαπάνες ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας, δύο χρόνια μετά την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης παραμένουν ακινητοποιημένα στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στην Σταυρούπολη, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες εργασίες και μετατροπές, όπως έχει καταγραφεί σε σχετική μελέτη.Οι οδηγοί στον ΟΑΣΘ είναι… είδος υπό εξαφάνιση, καθώς καθημερινά παρατηρούνται ελλείψεις. Σύμφωνα με πληροφορίες για την κάλυψη του συνόλου του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης απαιτούνται καθημερινά περί τους 800 οδηγούς και στις δύο βάρδιες, ενώ ο οργανισμός έχει στη διάθεσή του 300-330 ανά βάρδια. Ακόμα και οι 80 υπάλληλοι που προ τριμήνου περίπου βγήκαν από τα γραφεία και επέστρεψαν στο… τιμόνι δεν αρκούν για την κάλυψη των αναγκών.

Σημειώνεται πως το 2019 στον ΟΑΣΘ εργάζονταν περισσότεροι από 2.000 υπάλληλοι και σήμερα περίπου 1.600, λόγω συνταξιοδότησης, στη θέση των οποίων ωστόσο δεν προσλήφθηκαν άλλοι. Την ίδια ώρα, το προσωπικό του ΟΑΣΘ στην πλειονότητά του είναι άνω των 50 ετών. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συνταξιοδοτήσεις πλέον στα γραφεία του ΟΑΣΘ στην οδό Αλεξάνδρου Παπαναστασίου είναι καθημερινό φαινόμενο.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος που έχει προκύψει με την απουσία οδηγών στο «τραπέζι» βρίσκονται διάφορες προτάσεις μεταξύ άλλων, η πρόσληψη συμβασιούχων οδηγών, η συνεργασία με εταιρείες εργολαβικές που απασχολούν οδηγούς, ώστε όταν παρατηρείται ένα κενό αυτό να καλύπτεται απευθείας, η πρόσληψη μέσω ΟΑΕΔ κ.ά. Οι προτάσεις αυτές, στην παρούσα φάση αξιολογούνται.

Στο μεταξύ, την πόρτα της εξόδου είδαν πρόσφατα 14 εργαζόμενοι του Οργανισμού οι οποίοι είχαν προσκομίσει απολυτήριο γυμνασίου ή λυκείου το οποίο όμως, σε έλεγχο που έγινε, αποδείχθηκε πως ήταν πλαστό. Η υπόθεση διαρκεί εδώ και σχεδόν έναν χρόνο όταν έπειτα από πρώτο έλεγχο που είχε γίνει διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν απολυτήρια γυμνασίου ή λυκείου τα οποία εμφανίζονταν να μην είναι γνήσια. Μετά από δημόσιες καταγγελίες του κ. Σκόδρα υπήρξε παρέμβαση της Εισαγγελίας που ζήτησε να διενεργηθεί προκαταρκτική έρευνα. Μετά την ολοκλήρωση των σχετικών ελέγχων κινήθηκε από την διοίκηση του ΟΑΣΘ η διαδικασία απόλυσής τους.

Η παραπάνω κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα ο ΟΑΣΘ να διαθέτει λεωφορεία αλλά όχι οδηγούς, έφτασε δηλαδή στο άλλο άκρο από το σημείο που βρισκόταν μόλις πριν τρία χρόνια. Την απουσία οδηγών για τα αστικά έχει επισημάνει άλλωστε πολλές φορές και στις δηλώσεις του ο κ. Σκόδρας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ