Ιγνάτιος Καϊτεζίδης για FLY OVER
ΝΑΙ στα μεγάλα έργα, ΟΧΙ στην ασφυξία της πόλης
Φοβάμαι μην ξεκινήσει ένα έργο και «βουλιάξει» την ίδια ώρα που ξεκινά.
95.000 αυτοκίνητα μπαίνουν καθημερινά στη Θεσσαλονίκη & οι θέσεις στάθμευσης είναι μόνο 7 με 8.000
Την ανησυχία και τους φόβους του για τις συνέπειες στην κυκλοφορία της Θεσσαλονίκης και του περιφερειακού της που θα έχει η έναρξη κατασκευής του FlyOver εξέφρασε ο εκ νέου δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη και Πρ. ΠΕΔ/ΚΜ Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, μιλώντας στην εκπομπή «ΤΑ ΛΕΜΕ» στη ΒΕΡΓΙΝΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ και στη δημοσιογράφο Χριστίνα Τσόρμπα.
Ο κ. Καϊτεζίδης έκανε λόγο για απόλυτη σύμπνοια της αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού με κοινή άποψη : «Ναι στα μεγάλα και εθνικής σημασίας έργα αλλά ΟΧΙ στην ασφυξία της πόλης».
Έχουμε πολλά αναπάντητα ερωτηματικά
Σύμφωνα με τον κ. Καϊτεζίδη που συμμετέχει στους φορείς για το FlyOver, το αρμόδιο υπουργείο και η κυβέρνηση συνολικά, πρέπει να απαντήσει σε πολλά ερωτηματικά για να ξεκινήσει το έργο. «Έχουμε αντικειμενικά δεδομένα από την Τροχαία ότι περίπου 95.000 αυτοκίνητα μπαίνουν καθημερινά στην πόλη της Θεσσαλονίκης (από Ανατολικά και Δυτικά της Θεσσαλονίκης και τους περιαστικούς δήμους, με πολίτες και επισκέπτες που είτε εργάζονται είτε θέλουν να πάνε στο κέντρο της πόλης. Οι θέσεις στάθμευσης που εξασφαλίζει η πόλη γι αυτά δεν ξεπερνούν τις 10.000. Μάλλον λέω πολλά. Περίπου 7 με 8.οοο».
«Αυτή η αναλογία πρέπει να αντιμετωπιστεί. Όταν η εξαγγελία είναι για μηδενική ανοχή τι θα γίνει; θα τους γράφουμε όλους από τους κεντρικούς δρόμους ώστε να ανοίξουν οι δρόμοι; Και που θα παρκάρουν;» διερωτήθηκε ο κ. Καϊτεζίδης συμπεραίνοντας πως θα «γυρίζουν γύρω-γύρω για να βρουν θέση στάθμευσης επιδεινώνοντας το ήδη οξυμένο
2 / 3
πρόβλημα. Ο ίδιος αναφέρθηκε ακόμη στις σημερινές συνθήκες του περιφερειακού, χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμη το έργο, όπου όταν κάποιο αυτοκίνητο μένει στην άκρη, δημιουργούνται ουρές χιλιομέτρων.
«Φανταστείτε να είναι μόνιμα κλειστή λωρίδα στον περιφερειακό σε μήκος 13 χλμ όπως σχεδιάζεται να στηθεί το εργοτάξιο!» «Η ένταση των μέτρων δε με βρίσκει σύμφωνο. Φανταστείτε εμείς από το Πανόραμα και το Ασβεστοχώρι έχουμε πρόβλημα σήμερα που δεν έκλεισε κάποια λωρίδα. Συχνά ο περιφερειακός είναι μποτιλιαρισμένος. Αυτό ισχύει και σε Συκιές και Ωραιόκαστρο και Θέρμη κλπ. Πώς θα έχουμε ομαλή μετάβαση και αντίστροφα από τους περιαστικούς δήμους;» «Πόσοι γερανοί θα κυκλοφορούν στην πόλη για να απομακρύνουν τα παρκαρισμένα, πόσες κλήσεις θα κόβονται;».
«Και πότε θα μάθουν οι αστυνομικοί τι θα κάνουν; Τη μέρα που θα ξεκινήσει το έργο; Ακούω επίσης για σηματοδότες που θα εξασφαλίσουν. Ένα πράσινο κύμα στην πόλη. Εγώ δε βλέπω σύγχρονους σηματοδότες. Εκτός αν τους αγνοώ. Δεν πρέπει να υπάρχουν τελευταίου τύπου, ψηφιακής τεχνολογίας και όχι αναλογικοί-παλιοί που να εξασφαλίζουν ακόμη και εικόνα σε ένα κέντρο επιχειρήσεων; Είναι ζητήματα που πρέπει να απαντηθούν» τόνισε.
Καθημερινός πανζουρλισμός στα λεωφορεία
Ο κ. Καϊτεζίδης επισήμανε πως όλα έχουν ειπωθεί στους αρμόδιους υπουργούς σχετικά με το μετρό που δεν θα έχει ξεκινήσει ακόμη αλλά και για τις δημόσιες συγκοινωνίες που έχουν αρνητική κριτική για την αποτελεσματικότητά τους. «Φανταστείτε να προστεθεί και άλλοι κοινό που θα θέλει να πάρει τα ΜΜΜ. Θα επικρατεί καθημερινός πανζουρλισμός στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ» Ο ίδιος ανέφερε κι ένα θέμα που αντιμετωπίζει ο δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη «Τα ωράρια είναι ανελαστικά. Τα λεωφορεία δε μπορούν να πάνε 9.30 τους μαθητές στα σχολεία. Οι εργαζόμενοι επίσης έχουν ωράρια στη δουλειά τους. Φοβάμαι μην ξεκινήσει ένα έργο και «βουλιάξει» την ίδια ώρα που ξεκινά. Η πόλη πρέπει να προετοιμαστεί ανάλογα και να ενημερωθούν οι πολίτες» κατέληξε.
Η πιο λογική σκέψη, να περιμέναμε να ξεκινήσει το μετρό αλλά το αποκλείουν κατηγορηματικά
Σε ερώτημα για το πώς βλέπουν οι φορείς την καθυστέρηση έναρξης του έργου μέχρι να ξεκινήσει το μετρό ο κ. Καϊτεζίδης σημείωσε πως αυτή θα ήταν η πιο λογική σκέψη, αποκάλυψε ωστόσο ότι κάτι τέτοιο έχει αποκλειστεί κατηγορηματικά από το υπουργείο και τους εργολάβους που έχουν αναλάβει το έργο. «Ήδη υπάρχουν δεσμεύσεις χρημάτων από τις τράπεζες και κάθε μήνα που καθυστερεί υπάρχουν μεγάλες οικονομικές επιβαρύνσεις»
3 / 3
Το ερώτημα παραμένει πόσο προετοιμασμένοι είναι οι φορείς της πόλης να υποδεχτούν ένα έργο που από τη μια λέμε ναι, να προχωρήσει για να βοηθήσει την αύξηση χωρητικότητας του περιφερειακού αλλά να μην οδηγήσει σε ασφυξία την πόλη. Θέλω να επισημάνω τις δυσκολίες και να καλέσω όσους παίρνουν αποφάσεις να δουν με ποιο πλέγμα μέτρων θα διασφαλιστεί η μετακίνηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ