Δρ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΚΙΑΡΗΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ
ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΦΟΡΤΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑ
ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ & ΠΟΛΕΙΣ
ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΤΟ ΕΚΕΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Νο 1 ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ & Νο 10 ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

Για την ηλεκτροκίνηση «στην οποία έγιναν μεγάλα βήματα στη χώρα» και όσα πρέπει να γίνουν ώστε να μπορέσουμε να φτάσουμε στο 50% της κυκλοφορίας με ηλεκτροκίνητα οχήματα, μίλησε στην εκπομπή «ΤΑ ΛΕΜΕ» στη ΒΕΡΓΙΝΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ και στη Χριστίνα Τσόρμπα, ο διευθυντής ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, πρόεδρος ECTRI, δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης
Επισήμανε ως προτεραιότητα τη «Φόρτιση δημόσια» και στους αυτοκινητοδρόμους αλλά κυρίως στις πόλεις, σημειώνοντας πως ενώ το κράτος πληρώνει χρήματα και για τους οικιακούς φορτιστές , υπήρξανε μόλις 130 αιτήσεις. Ο ίδιος εξήγησε ότι αυτό συμβαίνει επειδή στην Ελλάδα δεν έχουμε κλειστά πάρκινγκ ώστε να χρησιμοποιούμε τον οικιακό φορτιστή κι άρα χρειάζεται ένα πυκνό δίκτυο φόρτισης στις πόλεις. Φέρνοντας ως παράδειγμα το Παρίσι όπου ο καθένας φορτίζει στο πεζοδρόμιο το αυτοκίνητό του, όπου παρκάρει, ο κ. Μπεκιάρης σημείωσε ότι χρήματα υπάρχουν μέσω του προγράμματος Αντώνης Τρίτσης.
Προώθηση της ηλεκτροκίνητης μικροκινητικότητας
Ο κ. Μπεκιάρης εστίασε ιδιαίτερα στην ανάγκη προώθησης της ηλεκτροκίνητης μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά ποδήλατα, πατίνια κα.) καθώς και της κοινόχρηστης χρήσης στόλων ηλεκτρικών οχημάτων τονίζοντας ότι δεν πρέπει να σκεφτόμαστε μόνο το αυτοκίνητο αλλά και τα δίκυκλα, επισημαίνοντας πως όλοι δεν έχουν χρήματα για την αγορά αυτοκινήτου.

Βοήθεια στους Δήμους
Στα πλαίσια του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. που είναι ένας μη κερδοσκοπικός φορέας για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, γίνεται προσπάθεια όπως αποκάλυψε ο κ. Μπεκιάρης ώστε από το Μάρτιο και μετά «να φτιάξουμε την εθνική αρχιτεκτονική ώστε να βοηθήσουμε τους δήμους να επιλέξουν είτε ηλεκτρικά Mini-bus, είτε απορριμματοφόρο, είτε σάρωθρο ή και κατάλληλο φορτιστή με τεχνικές προδιαγραφές επιστημονικά σωστές» Όπως είπε, υπάρχει ήδη ειδικό λογισμικό που μπορεί να υπολογίσει με βάση το προφίλ μετακινήσεων πού ακριβώς χρειάζεται φορτιστές το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων ή κάποια πόλη και να τους χωροθετήσει. Εκτός από τον ΔΕΔΔΗΕ που πήρε «μελέτη από εμάς εδώ και 3 χρόνια και με βάση αυτή γίνεται η υλοποίηση φορτιστών στο εθνικό δίκτυο, δόθηκε δωρεάν χωροθέτηση και στο Δήμο Θεσσαλονίκης. «Είμαστε στη διάθεση κάθε δήμου να βοηθήσουμε» τόνισε χαρακτηριστικά.
Νο1 ερευνητικό κέντρο στην Ελλάδα και Νο 10 στην Ευρώπη, το ΕΚΕΤΑ
Έχουμε εξαιρετικά ερευνητικά κέντρα στην Ελλάδα είπε ο κ. Μπεκιάρης σημειώνοντας ωστόσο πως το ΕΚΕΤΑ με κεντρική έδρα τη Θεσσαλονίκη, είναι το Νο 1 στην Ελλάδα και το Νο 10 στην Ευρώπη. «Παρότι κρατικό το ΕΚΕΤΑ, παίρνουμε χρηματοδότηση μόνο το 9 έως 11 % από το κράτος και φέρνουμε σαν ΕΚΕΤΑ γύρω στα 50 εκ. εισερχόμενα χρήματα το χρόνο, τα μισά από ερευνητικά έργα κατευθείαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα υπόλοιπα από εταιρίες παγκόσμια» Μάλιστα τόνισε ότι συνεχώς το ΕΚΕΤΑ προσλαμβάνει ανθρώπους υψηλής εξειδίκευσης καθώς πρόθεση όλων στο Ερευνητικό Κέντρο Τεχνολογικής Ανάπτυξης «είναι να κρατήσουμε τα μυαλά μας εδώ»

Δείτε το απόσπασμα:
https://www.youtube.com/watch?v=c45zbCsCllc

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ