Προειδοποίηση απευθύνουν παράγοντες της αγοράς ότι από τον επόμενο μήνα θα έχουμε σημαντικές αυξήσεις σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων που συνθέτουν καλάθι της νοικοκυράς.Σύμφωνα με ρεπορτάζ στην imerisia, η βιομηχανία, όπως εκτιμούν αναλυτές, είναι αδύνατο να απορροφήσει το σύνολο από το επιπλέον κόστος και μοιραία θα μεταφέρει μέρος αυτού στην κατανάλωση όπως ήδη έχει πράξει σε ανάλογες περιπτώσεις προϊόντων μέσα στην χρονιά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η ακρίβεια, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, δεν σταμάτησε να καλπάζει και τον Ιούλιο.

Συγκεκριμένα, διψήφια άνοδος παρατηρήθηκε σεΨωμί – Δημητριακά με 16,7%,
Κρέατα 16,7%,
Γαλακτοκομικά 16,4%,
Έλαια – Λίπη με 27,3%
Λαχανικά με 13,4%.
Μικρές αυξήσεις παρατηρήθηκαν τον Ιούλιο σε σχέση με τον Ιούνιο σχεδόν στο σύνολο των ειδών διατροφής.

Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη έχουν αρχίσει να ενημερώνοντας οι υπεύθυνοι των σούπερ μάρκετ για τις επικείμενες αυξήσεις από τους προμηθευτές. Η τάση αυτή για την ώρα είναι περιορισμένη, κυρίως λόγω των διακοπών του Αυγούστου.

Όπως σημειώνουν οι ίδιοι παράγοντες η τάση αυτή γίνει ακόμη πιο έντονη μετά την Παναγίας και ιδίως μετά τις 22 του μήνα, που ουσιαστικά θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την επιστροφή στην κανονικότητα μετά την περίοδο των διακοπών.Τον Αύγουστο αναμένεται να αυξηθούν οι τιμές στα εξής αγαθά:

Τα προϊόντα τομάτας και η κέτσαπ 15%
Οι φρέσκες σαλάτες 12%
Τα χαρτικά 3% – 11%
Τα παξιμάδια 10%
Τα γιαούρτια 9%
Τα δημητριακά 8%

Μικρότερες αλλά διόλου αμελητέες από 4 και έως και 6% εκτιμάται πως θα είναι οι αυξήσεις σε πολλά ακόμη βασικά προϊόντα για κάθε νοικοκυριό όπως τα αλλαντικά, ο καφές, οι φρυγανιές, το γάλα.

Αν οι εκτιμήσεις επαληθευτούν, ο Σεπτέμβρης θα φέρει βαρύ το οικονομικό του αποτύπωμα στα νοικοκυριά που μήνες τώρα «γονατίζουν» από το ντόμινο της ακρίβειας καθώς οι νέες προβλεπόμενες αυξήσεις θα είναι μεγάλες φτάνοντας ακόμη και στο 20% για

Ο δεύτερος γύρος ανατιμήσεων
Τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ανατιμηθούν τα εξής αγαθά:

– Τα κρουασάν, τα τσουρέκια, οι μαρμελάδες και τα κέικ έως και 20%.
– Τα καθαριστικά πανάκια και τα κρασιά έως 14%.
– Τα τυριά έως 12%.
– Τα αλκοολούχα ποτά ως 10%.
– Τα σαπούνια, το αλουμινόχαρτο, τα υγρά πιάτων και τα αποσμητικά έως 9%.
– Τα ζυμαρικά, τα καθαριστικά, τα μαλακτικά ρούχων, οι χυμοί και οι οδοντόκρεμες έως 8%.
– Οι ρυζογκοφρέτες 7%.
– Το ρύζι, το τσάι και το βούτυρο 5%.

Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι εκείνο πάντως που προβληματίζει είναι τι θα συμβεί με τα γαλακτοκομικά, αφού παρατηρούνται σοβαρές ελλείψεις.

H εγχώρια παραγωγή γάλακτος εμφανίζεται φέτος μειωμένη καθώς λόγω της μεγάλης αύξησης της τιμής των ζωοτροφών, πολλά ζώα υποσιτίζονται ενώ άλλα οδηγούνται σε σφαγή από τους κτηνοτρόφους, στην προσπάθειά τους να μειώσουν την ζημιά.

Ενώ η ακρίβεια καλπάζει, οι καταναλωτές περικόπτουν τις δαπάνες τους (υπολογίζεται ότι ο όγκος πωλήσεων έχει μειωθεί περί το 10%), αδειάζοντας ακόμη και το ηλεκτρονικό καλάθι των σουπερμάρκετ (η αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής με ΦΠΑ έπεσε στα 134 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο εφέτος, σημειώνοντας πτώση 5%) ενώ ταυτόχρονα στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το μερίδιο των οποίων, σύμφωνα με τη Nielsen, έχει αυξηθεί από 12,7% που ήταν πέρυσι στο 13,6%.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ