«Οι κριτικές πελατών σε ιστοσελίδα για διοργάνωση γάμων οδήγησαν τον έλεγχο στη διαπίστωση μη έκδοσης αποδείξεων». Αυτό αναφέρει απόφαση της Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών στην οποία τονίζεται οτι επιβλήθηκε ειδική χρηματική κύρωση αντί αναστολής λειτουργίας. Το θέμα όμως δεν είναι εκει.Αυτό που «τραβάει το βλέμμα» στην απόφαση είναι ότι πλέον η εφορία χρησιμοποιεί κάθε διαθέσιμο αλλά και κάθε ευφάνταστο μέσο για να αποκαλύψει φοροδιαφυγή και διακίνηση μαύρου χρήματος. Σ’ αυτό τον αγώνα -από οτι φαίνεται- μπαίνουν και οι κριτικές και αξιολογήσεις που κάνουν οι φορολογούμενοι σε ηλεκτρονικά καταστήματα κι άλλες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών που διαθέτουν ιστοσελίδες.

Με την λογική που γίνεται ο έλεγχος της περιουσιακής κατάστασης με αφορμή φωτογραφίες και αναρτήσεις πολιτών στο Facebook (από επώνυμους αλλά και ανώνυμους πολίτες) έτσι, τώρα, η εφορία αξιοποιεί τις κριτικές που γίνονται για την παροχή υπηρεσιών και με βάση αυτές αναζητά πιθανές εστίες φοροδιαφυγής. Πρόσφορο επίπεδο για ελέγχους είναι οι εκδηλώσεις, γάμοι βαφτίσια εορτασμοί και γενικά οποιοδήποτε τέτοιου τύπου διοργανώσεις όπου οι πληρωμές συνηθίζεται να γίνονται… στο χέρι, χωρις παραστατικά.

Το μόνο που χρειάζεται να ξέρει η Αρχή Δημοσίων Εσόδων είναι που και πότε έγιναν αυτές και σ’ αυτό βοηθούν τα σχολεία και αναρτήσεις των πολιτών. Μάλιστα αυτή την περίοδο η ΑΑΔΕ έχει βάλει στο στόχαστρο αγορές μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τα λεγόμενα eShop και γενικά πλατφόρμες ηλεκτρονικών αγορών και συναλλαγών Οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ διενεργούνται στοχευμένα, έπειτα από συλλογή πληροφοριών που πραγματοποιείται μέσω ερευνών στο διαδίκτυο -και συγκεκριμένα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην πλατφόρμα αναζήτησης πληροφοριών google- και κατόπιν διασταύρωσης με άλλες πληροφορίες που βρίσκονται ήδη στη διάθεση των φορολογικών αρχών ή προέρχονται από καταγγελίες καταναλωτών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ