Συνολικά δώδεκα θέματα ύψιστης σημασίας για την Θεσσαλονίκη απασχόλησαν τις δύο σημερινές συσκέψεις υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης. «Τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα» τόνισε στις δηλώσεις του ο Πρωθυπουργός.

Στην πρώτη συνάντηση με τους παραγωγικούς φορείς παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή τέθηκαν τα θέματα του Μετρό Θεσσαλονίκης και του ΟΑΣΘ καθώς και οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού, η υπερυψωμένη Περιφερειακή και η σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον σιδηρόδρομο. Εκτός ημερήσιας διάταξης τέθηκαν όπως ενημέρωσε ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Θεόδωρος Καράογλου τέθηκε και το θέμα του γηπέδου του ΠΑΟΚ.

«Δόθηκαν όλες οι οδηγίες που έπρεπε να δοθούν ώστε να επισπευσθεί όσο γίνεται αυτή η διαδικασία, ώστε αυτή η μεγάλη ομάδα της Θεσσαλονίκης, να κατορθώσει να χτίσει το γήπεδο της», τόνισε ο κ. Καράογλου.

Στην δεύτερη σύσκεψη με την συμμετοχή δημάρχων της Θεσσαλονίκης, της διοίκησης της ΔΕΘ αλλά και του ΣΕΤΕ τέθηκαν ζητήματα αναπτυξιακά και καινοτομίας. Ειδικότερα συζητήθηκαν η ελεύθερη ζώνη εμπορίου στο στρατόπεδο Γκόνου, η ορφγάνωση της βιομηχανικής ζώνης Καλοχωρίου, η προστασία των Μακεδονικών προϊόντων, η ανάπλαση της ΔΕΘ, η δημιουργία τεχνολογικού πάρκου 4ης γενιάς στην Περαία και η δημιουργία των τριών μουσείο στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά.

Τζιτζικώστας: Έχουν γίνει σημαντικά βήματα

«Σε πρώτη προτεραιότητα θέσαμε τα έργα που πρέπει να ολοκληρωθούν, όπως είναι οι οδικοί άξονες, ο δρόμος Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, το Μετρό Θεσσαλονίκης, τα προβλήματα με τον ΟΑΣΘ, τον ΟΛΘ και φυσικά, για την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση που πρέπει να προχωρήσει» ανέφερε στις δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Κεντρική Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας. Για την ανάπλαση της ΔΕΘ σημείωσε πως αποτελεί ένα έργο που πρέπει να προχωρήσει σύντομα.

«Όλοι οι φορείς είμαστε συντονισμένοι και είναι η πρώτη φορά που γίνονται συσκέψεις υπό τον πρωθυπουργό προκειμένου να προχωρήσουν αυτά τα ζητήματα. Πράγματι είδαμε ότι από την τελευταία φορά που βρεθήκαμε με τον κ. Μητσοτάκη, πριν από δύο μήνες, έχουν γίνει σημαντικά βήματα σε όλα τα ζητήματα» τόνισε ο Περιφερειάρχης.

«Το επόμενο διάστημα αυξάνουμε ρυθμούς, όλοι οι φορείς, με στόχο να έχουμε σύντομα αποτελέσματα σε μία σειρά από θέματα που απασχολούν τους Θεσσαλονικείς και τους πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας» πρόσθεσε.

Ζέρβας: Θα αλλάξει το πρόσωπο της πόλης

Για τον δήμο Θεσσαλονίκης είναι εξαιρετικά σημαντικό το ότι ο πρωθυπουργός δείχνει αυτό το ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την υλοποίηση όλων των projects της πόλης, υποστήριξε ο δήμαρχος Κωσταντίνος Ζέρβας

«Από την μία πλευρά, η πορεία των εργασιών του Μετρό και ότι συμβαίνει στον σταθμό της Βενιζέλου, στον ΟΑΣΘ, στον λιμένα Θεσσαλονίκης και από την άλλη πλευρά, στα μεγάλα projects της πόλης που είναι η ανάπλαση της ΔΕΘ και φυσικά η ανάπλαση του γηπέδου της Τούμπας, κάτι που είναι ψηλά στην ατζέντα του Πρωθυπουργού» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα ενημέρωσε πως έδωσε ένα memo στον Πρωθυπουργό, για τα θέματα που αφορούν καθαρά στον δήμο Θεσσαλονίκης, όπως είναι η ανάπλαση των στάβλων του Παπάφη, η πιθανή ανάπλαση της ΥΦΑΝΕΤ, το Αλλατίνη.

«Αυτή η τετραετία είμαι σίγουρος ότι θα είναι μία τετραετία, όχι μόνο σχεδιασμού και αποφάσεων αλλά και υλοποίησης όλων αυτών που θα αλλάξουν το πρόσωπο της πόλης» κατέληξε στην δήλωσή του ο Κ. Ζέρβας.

Η πρόταση του ΣΕΒΕ για τα Μακεδονικά Προϊόντα

Η προστασία των μακεδονικών προϊόντων τέθηκε στην σύσκεψη Μητσοτάκη με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος να παρουσιάζει την πρότασή του και τους φορείς να κάνουν τις επισημάνσεις τους.

Όπως διέρρευσε τις προηγούμενες μέρες το σήμα των μακεδονικών προϊόντων θα έχει το ελληνικό «μ» και γύρω του την φράση «Macedonia- The Divine Great Land» όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.

«Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο» σχολίασε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος μετά την σύσκεψη. «Το υπουργείο Εξωτερικών θα μας πει και τη δική του γνώμη στα πλαίσια αυτού του σήματος, κάποιες ίσως ελάχιστες παρατηρήσεις, όπως αν το Μακεδονία θα γράφεται με “c” ‘η με “k και πιθανώς να μπει το Greek στο land. Φυσικά θέλουμε τη σύμφωνη γνώμη και των τριών περιφερειών, της Κεντρικής, Ανατολικής και Δυτικής Μακεδονίας. Στο σήμα ήδη προστέθηκε το “greek” πιθανώς να μπει και το divine παραμένει όμως στα ίδια πλαίσια, θα υπάρξει όμως μια αισθητική βελτίωση και σε πολύ λίγες μέρες αφού το υιοθετήσουν και οι τρεις περιφέρειες θα φύγει προς τα έξω, ώστε να βρίσκεται δυνατά στις διεθνείς αγορές και εκθέσεις», σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ.

«Για τα μακεδονικά προϊόντα έγινε μια συζήτηση γι’ αυτό και το επόμενο διάστημα, αφού γίνουν κάποιες τροποποιήσεις, θα παρουσιαστεί δημόσια το σήμα το οποίο θα ζητήσουμε όλοι οι φορείς να υιοθετηθεί από τις εταιρείες της Μακεδονίας. Το σήμα το οποίο είδαμε θα το επανεξετάσουμε συνολικά προκειμένου και οι τρεις Περιφέρειες να συμφωνήσουν σ’ αυτό διότι θα είναι ένα σήμα το οποίο θα δεσμεύει τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο σύνολο της Μακεδονίας και όχι μόνο στην Κεντρική Μακεδονία. Θα είναι ένα σήμα το οποίο θα ταξιδέψει παγκοσμίως και άρα πρέπει να είναι και ένα σήμα το οποίο θα έχει την υποστήριξη όλων των φορέων, των επιχειρηματικών ομίλων και των επιμελητηρίων», τόνισε στις δηλώσεις του ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Το memo της κυβέρνησης για την σύσκεψη

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης), Θεόδωρος Καράογλου, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών. Γιώργος Καραγιάννης και η Διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.

Στη διάρκεια της σύσκεψης επιβεβαιώθηκε πλήρως η δέσμευση της κυβέρνησης για την παράδοση στην πόλη ενός πλήρους και λειτουργικού Μετρό για τον Απρίλιο του 2023. Η εικονική πραγματικότητα που δημιούργησε η προηγούμενη κυβέρνηση, ότι δήθεν το Μετρό θα λειτουργούσε το 2020, διαψεύδεται από την αλήθεια. Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα σύγχρονο Μετρό που ταυτόχρονα θα αναδεικνύει την αρχαία της κληρονομιά. Άλλωστε, η καθημερινότητα των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής σε όλα τα επίπεδα και οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Μόλις σε διάστημα τριών μηνών αποδείχθηκε ότι οι συζητήσεις περί ιδιοκτησίας είναι ξεπερασμένες και ότι το στρατηγικό επιτελικό κράτος μπορεί να οργανώσει τις δημόσιες συγκοινωνίες με τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα έτσι ώστε να γίνουν και καλύτερες και ταυτόχρονα φθηνότερες.

Σημειώνεται δε ότι η κυβέρνηση παρέλαβε τον ΟΑΣΘ με 215 λεωφορεία να λειτουργούν σε μια πόλη που χρειάζεται 500. Το σύστημα συντήρησης ήταν σε κατάρρευση και τα έσοδα από τους χρήστες ήταν στο 50% από τα αντίστοιχα έσοδα που είχε αφήσει η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, το 2014. Σε όλα αυτά προστέθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η κρατικοποίηση που άφησε τη Θεσσαλονίκη με συγκοινωνία τριτοκοσμικού χαρακτήρα.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ενέταξε στο σύστημα μέσα σε δύο μήνες πάνω από 100 οχήματα και η εξυπηρέτηση βελτιώθηκε αισθητά. Επιπλέον οργανώθηκε μια βαθιά θεσμική και επιχειρησιακή αλλαγή, υπογράφοντας με τα ΚΤΕΛ μια συμφωνία που από Ιανουάριο του 2020 θα προσθέσει ακόμη 120 λεωφορεία στην πόλη και το νομό. Συνολικά από 215 τον Αύγουστο, ο στόλος θα περιλαμβάνει περίπου 440, σε λιγότερο από έξι μήνες.

Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ θα συγκεντρωθεί στην μητροπολιτική ζώνη αυξάνοντας ακόμα περαιτέρω τις συχνότητες και την εξυπηρέτηση. Στη πράξη αποδείξαμε επίσης ότι η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στις συγκοινωνίες μπορεί να λύσει γρήγορα προβλήματα που φαίνονται αξεπέραστα.

Αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη – όπου περίπου το 1/3 του περιφερειακού έργου θα περάσει στα ΚΤΕΛ – θα εκτελεστεί με ένα κόστος 1.46 ευρώ το χιλιόμετρο αντί για περίπου 4 από τον ΟΑΣΘ. Με τον τρόπο αυτό, βελτιώνουμε και την εξυπηρέτηση και το κόστος της συγκοινωνίας.

Επίσης αρχές του 2020 σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί διεθνής διαγωνισμός για πρόσληψη λειτουργού με εμπειρία σε συστήματα χωρίς οδηγό. Έτσι ώστε η έναρξη της λειτουργίας να είναι ταυτόχρονη με την παράδοση του έργου.

Προτεραιότητα, επίσης, αποτελεί η αναβάθμιση της Περιφερειακής οδού της πόλης, με κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου από την περιοχή του Νοσοκομείο Παπαγεωργίου ως το ύψος των Κωνσταντινοπολίτικων καθώς και με τη βελτίωση της υφιστάμενης Περιφερειακής οδού πραγματοποιείται παρέμβαση για την αποφόρτιση της εσωτερικής κυκλοφορίας της πόλης και δημοπράτηση τον Ιούλιο του 2020, όπως και δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης του λιμανιού (6ος προβλήτας) με τους αυτοκινητόδρομους ΠΑΘΕ και Εγνατία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ