Το Σάββατο, 29 Ιουνίου, η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμάει τη μνήμη των Αγίων Πέτρου και Παύλου, Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων. Την επομένη, 30 Ιουνίου, η Εκκλησία τιμά τη Σύναξη των Αγίων Δώδεκα Αποστόλων.
Στην περιοχή του Αγίου Παύλου, βορειοανατολικά της Θεσσαλονίκης, κυριαρχεί η μεγαλοπρεπής εκκλησία αφιερωμένη στον Απόστολο των Εθνών, ακριβώς πάνω από το Αγιάσμα του Αποστόλου Παύλου, καθώς η περιοχή συνδέεται με το πέρασμα του από τη Θεσσαλονίκη το 50 μ.Χ.

Σύμφωνα με την παράδοση, έφτασαν στη Θεσσαλονίκη στα τέλη του 49 μ.Χ.. Ο Απόστολος Παύλος και ο Απόστολος Σίλας βρήκαν μια πόλη τελείως διαφορετική από όσες είχαν συναντήσει ως εκείνη τη στιγμή. Ελεύθερη πόλη υπό τη ρωμαϊκή κυριαρχία από το 168 π.Χ.. Όπως μας πληροφορούν οι Πράξεις, υπήρχε στη πόλη και συναγωγή, κοντά στο λιμάνι. Εκεί πηγαίνει και ο Παύλος για τρία συνεχόμενα Σάββατα. Ακόμη, μαθαίνουμε ότι συζητεί με τους παρευρισκομένους και τους ερμηνεύει αποσπάσματα από την Αγία Γραφή, που αναφέρουν πως ο Χριστός έπρεπε να σταυρωθεί και να αναστηθεί εκ νεκρών. Μερικοί πίστεψαν και έγιναν μαθητές του Παύλου και του Σίλα. Από τους προσήλυτους Έλληνες πίστεψαν πάρα πολλοί καθώς και αρκετές γυναίκες, από εκείνες που διακρίνονταν στην κοινωνία της πόλης. Πόσοι ήταν αυτοί οι πρώτοι χριστιανοί δεν είναι γνωστό, σίγουρο είναι πάντως πως ιδρύεται Εκκλησία.

Σύντομα όμως αρχίζουν να δημιουργούνται προβλήματα και να προκαλούνται ταραχές εξαιτίας της δραστηριότητας του Παύλου. Τη νύχτα ο Παύλος και ο Σίλας απομακρύνθηκαν από τη Θεσσαλονίκη.
Αυτά είναι γνωστά για την παραμονή του Αποστόλου Παύλου στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με την υπάρχουσα παράδοση, φεύγοντας βιαστικά, κυνηγημένος από τους συμπατριώτες του, βγήκε από τα τείχη από κάποιο σημείο ψηλά, κάπου εκεί που αργότερα ιδρύθηκε η Μονή Βλατάδων, ίσως από κάποια μικρή πόρτα. Λίγο ανατολικότερα από τη θέση όπου σήμερα βρίσκεται η Μονή Βλατάδων, κελάρυζε μια πηγή. Εκεί λέγεται πως κοντοστάθηκε ο Παύλος για να δροσιστεί. Στην πηγή αυτή που έμεινε γνωστή ως «αγίασμα του Αποστόλου Παύλου», τιμούσαν τον Απόστολο κάθε χρόνο. Μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, κτίσθηκε σε αυτό το σημείο ναός στη μνήμη του και αναδείχθηκε το αγίασμα.

Ο σύγχρονος επιβλητικός ναός αποτελεί στην εποχή μας, το τεκμήριο της επίσκεψης του Αποστόλου Παύλου στη Θεσσαλονίκη, της διδασκαλίας του και των καρπών που προέκυψαν από τη σπορά του. Δικαίως όπως αναφέρει και το Απολυτίκιο του, είναι Θεσσαλονικέων Διδάσκαλος, ο Φωτιστής των Ελλήνων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ