Οι λιμενικοί και οι πυροσβέστες αναζητούν τους ανθρώπους που βρίσκονταν στις λίστες επιβατών του πλοίου και δεν έχουν εντοπιστεί. Είναι άνθρωποι που έπεσαν στη θάλασσα για να σωθούν; Είναι άνθρωποι που εγκλωβίστηκαν μετά το ξέσπασμα της φωτιάς; Κανείς ακόμα δε μπορεί να δώσει απάντηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα παραπλέοντα πλοία που έφτασαν στο σημείο για να συνδράμουν δεν αντιλήφθηκαν κάποιον άνθρωπο στη θάλασσα.

Μία άλλη ανησυχία των Αρχών είναι να υπήρχαν στα γκαράζ του πλοίου πρόσφυγες, καθώς σε αυτά τα δρομολόγια (Ηγουμενίτσα-Ιταλία) αρκετές φορές επιβιβάζονται πρόσφυγες –που δεν είναι καταχωρημένοι στις λίστες επιβατών- που προσπαθούν να φύγουν από την Ελλάδα. Ακόμα δεν υπάρχει καμία τέτοια ένδειξη για παρουσία προσφύγων στο πλοίο, ωστόσο, η ανησυχία υπάρχει λόγω της πρότερης εμπειρίας με πρόσφυγες κρυμμένους σε αμπάρια πλοίων.

Όσον αφορά στα ερωτήματα που θα μπουν στο μικροσκόπιο της έρευνας που θα ακολουθήσει είναι τα παρακάτω:

Υπήρχαν οδηγοί ή επιβάτες που μετά τον απόπλου του πλοίου από την Ηγουμενίτσα παρέμειναν στα γκαράζ; Σημειώνεται ότι ο σχετικός κανονισμός αναφέρει ότι απαγορεύεται μετά τον απόπλου κάποιος οδηγός ή επιβάτης να βρίσκεται στα γκαράζ.
Υπήρχαν οχήματα με αναμμένη τη μηχανή την ώρα του ταξιδιού; Είναι κάτι που επίσης απαγορεύεται από το σχετικό κανονισμό. Μεταξύ άλλων, ένα όχημα με αναμμένη τη μηχανή πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες για βραχυκυκλώματα και παράγει καυσαέρια, τα οποία σε κλειστούς χώρους δημιουργούν συνθήκες που ευνοούν την εκδήλωση ή επέκταση πυρκαγιάς.
Επίσης, θα ερευνηθεί εάν η πυρκαγιά προκλήθηκε ή όχι από κάποιο βραχυκύκλωμα. Το βραχυκύκλωμα είναι η πιο συνήθης αιτία πρόκλησης πυρκαγιάς σε πλοία. Ακόμα είναι πολύ νωρίς για να εξάγει κάποιος συμπέρασμα, ωστόσο, θα ερευνηθεί -όπως γίνεται πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις- και αυτή η εκδοχή. Σημειώνεται ότι στα γκαράζ τέτοιου είδους πλοίων επιβιβάζονται φορτηγά οχήματα με ψυγεία, τα οποία χρειάζονται ρεύμα για να λειτουργήσουν και να μη χαλάσουν τα προϊόντα που μεταφέρουν. Πηγές από το Λιμενικό αναφέρουν ότι η πρώτη εικόνα που έχουν είναι ότι η πυρκαγιά προκλήθηκε σε ένα από γκαράζ του πλοίου, χωρίς να υπάρχουν προσώρας στοιχεία για τα αίτια που την προκάλεσαν.
Λειτούργησαν τα συστήματα πυρασφάλειας; Στα οχηματαγωγά επιβατικά πλοία υπάρχουν συστήματα πυρασφάλειας, προκειμένου να απομονώνονται οι χώροι του πλοίου σε περίπτωση φωτιάς, με στόχο να μην επεκταθεί η πυρκαγιά από τον έναν χώρο στον άλλον και κατ’ επέκταση σε όλους τους χώρους του πλοίου. Εκτός από την απομόνωση των χώρων (τα λεγόμενα πυρο-διαμερίσματα), πρέπει να λειτουργούν αυτόματα συστήματα κατάσβεσης πυρκαγιάς. Το Λιμενικό και οι αρμόδιοι πραγματογνώμονες θα κληθούν να απαντήσουν εάν λειτούργησαν ή όχι αυτά τα συστήματα πυρασφάλειας.
Στελέχη του Λιμενικού και της Πυροσβεστικής σημειώνουν ότι «είναι νωρίς για συμπεράσματα σε σχέση με τα αίτια της πυρκαγιάς, τίποτε δε μπορεί να θεωρηθεί βέβαιο. Η έρευνα των πραγματογνωμόνων που θα γίνει τους επόμενους μήνες θα αποκαλύψει τι πραγματικά συνέβη».
Οι προσπάθειες κατάσβεσης συνεχίστηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας από τρία ρυμουλκά σκάφη και πυροσβεστικά οχήματα που βρίσκονται πάνω σε επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο. Με το πρώτο φως της ημέρας οι προσπάθειες εντάθηκαν.

Ένας Αφγανός μετανάστης που δεν συμπεριλαμβανόταν στη λίστα επιβατών και ένας Βούλγαρος οδηγός απεγκλωβίστηκαν τελικά από το φλεγόμενο πλοίο «Euroferry Olympia» ανακοίνωσε το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή.Ο υπουργός Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής Κ Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας στον ΣΚΑΪ αναφέρθηκε στις τελευταίες εξελίξεις για την επιχείρηση κατάσβεσης και διάσωσης επιβαινόντων στο πλοίο, γνωστοποιώντας ότι οι τρεις Έλληνες που αγνοούνται είναι από την Αθήνα και είναι οδηγοί φορτηγών.

Τα αίτια πρόσθεσε θα διερευνηθούν για να εντοπιστούν τα λάθη και οι παραλείψεις που προκάλεσαν την πυρκαγιά. Ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε επίσης πως ακόμα υπάρχουν μικρές εστίες φωτιάς στο πλοίο. «Όταν θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και ρυμουλκηθεί το πλοίο θα έχουμε καλύτερη εικόνα της κατάστασης», σημείωσε.Ανακοίνωση για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ξέσπασε η φωτιά στο Euroferry Olympia εξέδωσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία Grimaldi.Όπως αναφέρει η πυρκαγιά ξέσπασε στο γκαράζ νούμερο τρία και το προσωπικό της κινητοποιήθηκε άμεσα για την κατάσβεση της φωτιάς και στη συνέχεια, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες,ο κυβερνήτης πληροφόρησε τις αρμόδιες ελληνικές και ιταλικές Αρχές και αποφάσισε την εγκατάλειψη του πλοίου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ