Την ώρα που ο οικογενειακός προϋπολογισμός των μισών –και παραπάνω- καταναλωτών φθάνει μόνο για να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες σε τροφή και στέγη και 3 στους 4 ανησυχούν σημαντικά για το κόστος διαβίωσης (στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς NielsenIQ), το καλάθι της νοικοκυράς γίνεται εβδομάδα με την εβδομάδα ακριβότερο συνεπεία της έλλειψης πρώτων υλών και των ακριβών μεταφορικών που ήδη έχουν ακριβύνει τις εισαγωγές προϊόντων.Φυσικά, οι παράγοντες στο λιανεμπόριο υποστηρίζουν ότι οι ανατιμήσεις είναι εισαγόμενες και προσπαθούν να ξορκίσουν το κακό με προσφορές, γνωρίζουν όμως ότι τελικά ένα σημαντικό μέρος του αυξημένου κόστους θα καταλήξει το επόμενο διάστημα στα ράφια και στην τσέπη των καταναλωτών.
Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός είναι ότι οι τιμές στα προϊόντα είναι αναντίστοιχες με τις πραγματικές αποδοχές των πολιτών, πολλοί από τους οποίους πληρώνονται με τον κατώτατο των 650 ευρώ, με την καθαρή αποδοχή να υποχωρεί περίπου στα 550 ευρώ, και κάμποσοι ακόμη είναι άνεργοι λαμβάνοντας ένα ακόμη μικρότερο επίδομα, που φτάνει στα 400 ευρώ. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι, σε πρόσφατη έρευνα που δημοσίευσαν η ΓΣΕΕ και το Ινστιτούτο Εργασίας, το 83% των εργαζομένων εξέφρασε την άποψη πως ο τρέχων κατώτατος μισθός δεν επιτρέπει την αξιοπρεπή διαβίωση.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο υπο-δείκτης τιμών καταναλωτή για την ομάδα των ειδών διατροφής και μη αλκοολούχων ποτών τον Ιούνιο του 2021 αυξήθηκε κατά 1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαΐου 2021.