Μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης gov.gr μπορεί να γίνεται πλέον η έναρξη ατομικής επιχείρησης. Η διαδικασία θα αρχίσει από τις 13 Ιανουαρίου, με βάση τη νέα κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας, Ψηφιακής Πολιτικής και του διοικητή της ΑΑΔΕ.
Στην περίπτωση επιλογής του πεδίου της «ιδίας χρήσης», στην οθόνη του χρήστη εμφανίζονται τα προσωπικά στοιχεία του αιτούντος, ήτοι όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, ΑΦΜ και ΔΟΥ. Ακολούθως, οι χρήστες επιλέγουν τον τύπο της έδρας της επιχείρησης. Συγκεκριμένα, επιλέγουν:
α. Ιδιόκτητη έδρα
β. Μη ιδιόκτητη έδρα
γ. Η εύρεση των στοιχείων διεύθυνσης σε περίπτωση ιδιόκτητης έδρας της επιχείρησης γίνεται μέσω καταχώρισης του Αριθμού Ταυτότητας Ακινήτου (εφεξής ΑΤΑΚ) Με την εν λόγω καταχώριση αντλούνται μέσω διαλειτουργικότητας τα στοιχεία του ακινήτου και συμπληρώνονται αυτόματα στα ειδικά πεδία της εφαρμογής τα στοιχεία διεύθυνσης της έδρας.
δ. Σε περίπτωση μη ιδιόκτητης έδρας της επιχείρησης, ο χρήστης της εφαρμογής συμπληρώνει τον αριθμό και το έτος υποβολής δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας για το ακίνητο που μισθώνει. Με την εν λόγω καταχώριση αντλούνται μέσω διαλειτουργικότητας τα στοιχεία της μίσθωσης και συμπληρώνονται αυτόματα στα ειδικά πεδία της εφαρμογής τα στοιχεία διεύθυνσης της έδρας. Τα αναφερόμενα στο παρόν αφορούν και τη χρήση ακινήτου από παραχώρηση.
Και στις δύο περιπτώσεις ο χρήστης καλείται να επιλέξει την περιοχή που αντιστοιχεί στη διεύθυνση έδρας, ενώ απαιτείται να συμπληρώσει τον οικισμό αυτής, με σκοπό τη συστημική εύρεση (μέσω διαλειτουργικότητας με την ΑΑΔΕ) των πιθανών δημοτικών κοινοτήτων αυτής. Ο χρήστης καλείται να επιλέξει τη σωστή δημοτική κοινότητα από τη λίστα των πιθανών επιλογών για να συνεχίσει τη διαδικασία. Επιπρόσθετα, και δεδομένου ότι έχει ανακτηθεί διεύθυνση που περιέχει τον ταχυδρομικό κώδικα κατά ΕΛ.ΤΑ., γίνεται ανάκτηση στοιχείων του δήμου, του νομού και των πιθανών περιοχών που αντιστοιχούν στη διεύθυνση του ακινήτου.