Ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε τέσσερα μέτρα
- Μειώνουμε παροχές προς τα σούπερ μάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή. Περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο θα εφαρμοστεί σε απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες
- Αποτρέπουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις. Δεν επιτρέπουμε στους προμηθιευτές που αυξάνουν τις τιμές των προιόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προιόντα που έχουν ανατιμήσει για 3 μήνες. Αυτό αφορα όλα τα προιόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς για προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τιμές επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες.
Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι. Υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προιοντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές. Επιτρέπεται πιστωτικό τιμολόγιο ύ ψους έως 3% για επιστροφές προιόντων ή φύρα, Το μέτρο αφορά νωπά λαχανικά και κρέατα. - Πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους στο βρεφικό γάλα. Το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρίας για τη συγκεκριμένη κατηγορία και εμπορικού κέρδους 7%.
«Αυτό που κάνουμε είναι μια κρίσιμη και δραστική παρέμβαση που επιτυγχάνει: άμεση μείωση της τιμής σε βασικά αγαθά στα ράφια, επιπλέον όφελος για τον καταναλωτή καθώς οι όποιες εκπτώσεις και προσφορές θα γ ίνονται σε νέες μειωμένες τιμές, αποτρέπουμε την παραπλάνηση των καταναλωτών, αυστηροποιούμε, διευρύνουμε τις νέες τεχνολογίες για τον εντοπισμό της αισχροκέρδειας» πρόσθεσε ο κ. Σκρέκας