Σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ), με την Ελλάδα να φιγουράρει στις τελευταίες θέσεις.
Την ίδια περίοδο, οι επενδύσεις στην Ευρώπη σε οδικές υποδομές ήταν 1,341 τρισ. ευρώ.Οι επενδύσεις σε υποδομές αεροπορικών μεταφορών ανήλθαν συνολικά σε 112 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η διαφορά σχεδόν 500 δισ. ευρώ οφείλεται στην προτεραιότητα που δόθηκε σε νέους δρόμους, ενώ οι επενδύσεις σε σιδηροδρομικές υποδομές έμειναν ως επί το πλείστον στάσιμες για 20 χρόνια.Τα δεδομένα σχετικά με το μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών αποκαλύπτουν πώς συρρικνώνεται το σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλη την Ευρώπη, με ορισμένες χώρες να χάνουν πολλά χιλιόμετρα και, επομένως, ευκαιρίες να ταξιδέψουν με τρένο.
Τα στοιχεία για τις επενδύσεις δείχνουν επίσης ότι μόνο τρεις χώρες, η Αυστρία, το Βέλγιο και το Ηνωμένο Βασίλειο, επένδυσαν περισσότερα σε σιδηροδρομικές υποδομές παρά σε οδικές υποδομές.Η ανάλυση των επενδύσεων σε υποδομές ως ποσοστό του ΑΕΠ δείχνει ότι στην Ελβετία, το 0,63% του ΑΕΠ επενδύθηκε σε σιδηροδρομικές υποδομές, ακολουθούμενη από την Αυστρία (0,52%), την Ισπανία (0,46%), την Τσεχική Δημοκρατία (0,42%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (0,4%) %).
Στην Ελλάδα, το αντίστοιχο ποσοστό μετά βίας διαμορφώθηκε στο 0,3% τη δεκαετία 2000-2019 ενώ στο οδικό δίκτυο επενδύθηκε το 0,9% του ΑΕΠ.
Τα στοιχεία του ΟΟΣΑ είναι ακόμα πιο απογοητευτικά για τη χώρα μας αν κοιτάξει κανείς γενικά τις επενδύσεις για τις υποδομές στις μεταφορές, όπου το σύνολο των χρημάτων ανήλθε σε μόλις 0,5% του ΑΕΠ το 2021, αμετάβλητο από το 2020.Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για το μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών, η Γαλλία είναι η χώρα που έχασε τα περισσότερα χιλιόμετρα — 3.558 του σιδηροδρομικού της δικτύου — μεταξύ 2008 και 2019.
Μειωμένο ήταν, επίσης, στη Ελλάδα το μήκος των γραμμών, το οποίο διαμορφώθηκε σε 2.280 χλμ το 2019 από 2.552 που ήταν το 2008.
Το συνολικό μήκος των γραμμών αυξήθηκε περισσότερο στην Ισπανία, η οποία κατέγραψε 2.173 χιλιόμετρα περισσότερα το 2019 σε σχέση με το 2008.