Επίσης σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ant1 οι πρώτες εντυπώσεις είναι ότι τα προϊόντα που διατίθενται στο καλάθι είναι λίγα (κάτω από 100), είναι ιδιωτικής ετικέτας και οι τιμές τους δεν είναι σημαντικά χαμηλότερες από πριν. Επίσης στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν αναγράφεται η προηγούμενη τιμή των προϊόντων (ούτε η τιμή αναφοράς της 3ης Οκτωβρίου οπότε και ανακοινώθηκε το μέτρο) αλλά όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε οι τιμές είναι «καρφωτές» με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να μην μπορεί να γνωρίζει το ύψος της έκπτωσης.
Στις λίστες που ανήρτησαν οι 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ που μετέχουν στο μέτρο, το άθροισμα των τιμών στα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο καλάθι βγάζει ένα ποσό, που κινείται κοντά στα 160 ευρώ.Σύμφωνα με το υπουργείο στόχος του μέτρου είναι η διασφάλιση χαμηλών τιμών για μια ομάδα προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, που καθορίστηκαν από το υπουργείο ενώ κάθε επιχείρηση σούπερ μάρκετ θα επιλέγει αυτόνομα τους κωδικούς των προϊόντων που θα εντάσσονται στο καλάθι και τις τιμές τους.
Ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ο διοικητής της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) Χαράλαμπος Μελισσινός και ελεγκτές της ΔΙΜΕΑ, πρόκειται να επισκεφθούν σήμερα, πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου για το «καλάθι του νοικοκυριού», καταστήματα αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Αττική.
«Μας ενδιαφέρει να δούμε αν οι αλυσίδες, οι παραγωγοί και οι βιομηχανίες τροφίμων θα τιμήσουν τη συμφωνία τους και θα κάνουν το παν για να παρουσιάσουν ένα καλάθι με 51 κατηγορίες προϊόντων που θα μπορεί ο ευάλωτος συμπολίτης μας να το αγοράζει», τόνισε χθες σε δηλώσεις του ο κ. Γεωργιάδης και πρόσθεσε:. «Το καλάθι έχει φτιαχτεί για εκείνον τον συμπολίτη μας που δεν βγάζει το μήνα του. Σε αυτόν στρεφόμαστε με σεβασμό, με φροντίδα, με ενσυναίσθηση και του λέμε “το κράτος δουλεύει για να βρει λύση στο πρόβλημά σου”».