Με τις αλλαγές αυτές δημιουργείται ένας νέος συγκοινωνιακός χάρτης στην πόλη, καθώς κάτοικοι και επισκέπτες αυτής θα μπορούν να χρησιμοποιούν δύο μέσα μεταφοράς, μετά τα εγκαίνια του Μετρό στις 30 Νοεμβρίου.
Στόχος του σχεδιασμού του ΟΣΕΘ είναι αυτό το πλήθος επιβατών να μπορέσει να μετακινείται από και προς τις στάσεις του Μετρό με την αστική συγκοινωνία, εφαρμόζοντας την πρακτική της μετεπιβίβασης που επιδιώκεται να καθιερωθεί στη λογική του πολίτη κάθε ηλικίας στη Θεσσαλονίκη.
Εκτός αυτού, με τις αλλαγές σε λεωφορειακές γραμμές, μειώνεται ο αριθμός των αστικών λεωφορείων που θα περνά από την οδό Εγνατία.
Οι αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή από 1 Δεκεμβρίου 2024. Η πρώτη φάση παρουσίασης του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης αφορά σε 11 γραμμές που διέρχονται από τον δήμο Θεσσαλονίκης και στη δημιουργία μιας νέας που θα ξεκινά από το αεροδρόμιο και θα καταλήγει στον σταθμό μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας. Η γραμμή θα διέρχεται από πολλαπλές περιοχές των δήμων Θέρμης και Πυλαίας-Χορτιάτη.
Στον σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων προκειμένου να σταματάνε τα λεωφορεία των γραμμών Νο 4 «Καλαμαριά-Χαριλάου», Νο 66 «Χαριλάου-Θέρμη» που δεν τροποποιούνται.
Επιπρόσθετα, απομακρύνονται δύο λεωφορειακές γραμμές από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό. Πρόκειται για τις γραμμές No 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» και Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.».
Έπειτα, απομακρύνονται δύο λεωφορειακές γραμμές από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους. Είναι οι γραμμές Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» και Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους». Επίσης, απομακρύνονται επιπλέον δυο λεωφορειακές γραμμές από το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα οι γραμμές Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού», Νο 58 «Πανόραμα-Βενιζέλου».
Αναλυτικά οι βασικές τροποποιήσεις διαδρομών 11 λεωφορειακών γραμμών:
- Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» – Προβλέπεται διέλευση της γραμμής από τον άξονα της οδού Τσιμισκή αντί του άξονα της οδού Εγνατία
- Νο 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» – Δημιουργείται σύνδεση της γραμμής από το Τ.Σ. Πυλαίας μέχρι το σταθμό Σιντριβάνι του ΜΕΤΡΟ και κατάργηση του τμήματος από το κέντρο της πόλης (Σιντριβάνι) μέχρι τον Ν.Σ.Σ.
- Νο 11Τ «Πυλαία-Χαριλάου» – Δομείται επέκταση της διαδρομής της γραμμής μέχρι τον σταθμό της Νέας Ελβετίας (σύνδεση τερματικών σταθμών Πυλαίας, Χαριλάου και Ν. Ελβετίας).
- Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.» – Συνδέεται η γραμμή με στάσεις μετρό «Πανεπιστήμιο», «Συντριβάνι», «Αγίας Σοφίας», με παράλληλη κατάργηση του τμήματος της γραμμής μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό.
- Νο 20 «Μενεμένη-Αριστοτέλους» – Απομακρύνεται από τον κεντρικό χώρο του Τ.Σ. Αριστοτέλους και προβλέπεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου.
- Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» απομακρύνεται από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους και εφαρμόζεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου.
- Νο 30 «Τριανδρία-Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από βορρά προς νότο) – επεκτείνεται η διαδρομή της μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω οδών Τάκη Οικονομίδη-Πλούτωνος.
- Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (μια σπουδαία γραμμή εξυπηρέτησης της ΝΑ ζώνης) – Δημιουργείται καίρια σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας, για κάθε δυνατότητα μετεπιβιβάσεων.
- Νο 45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» – Προχωρά η απευθείας σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας και, άρα, με το μετρό.
- Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι τον Ν.Σ.Σ. με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους στο κέντρο της πόλης.
- Νο 58 «ΤΣ Χορτιάτη – Πανόραμα-Βενιζέλου» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι το σταθμό της Ν. Ελβετίας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (οδός Βενιζέλου).