Η Βεργίνα Τηλεόραση σας ξεναγεί στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Ο Στέργιος Καλογηρος μιλά με υπουργούς και στελέχη της εταιρείας.
Αντίστροφα μετρά η Θεσσαλονίκη για την έναρξη της λειτουργίας του πολύπαθου μέσου σταθερής τροχιάς μετά την αναμονή δεκαετιών, αντιδράσεις, προσφυγές και μια σειρά ζητημάτων που έφεραν καθυστερήσεις στην κατασκευή του έργου.
Τα… ψέματα τέλειωσαν και το μετρό μπαίνει επιτέλους στις ράγες «του Αγίου Ανδρέα», την ημέρα που είχε θέσει ως τελευταίο ορόσημο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Μάλιστα, αμέσως μετά τα εγκαίνια, το μεσημέρι του Σαββάτου 30 Νοεμβρίου στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας και το συμβολικό… πάτημα του κουμπιού λειτουργίας του πρώτου συρμού από τον πρωθυπουργό, το μετρό θα δοθεί για χρήση στο επιβατικό κοινό και μάλιστα δωρεάν για μερικές μέρες, για «ένα επαρκές χρονικό διάστημα», όπως είπε χαρακτηριστικά σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας σε δημοσιογράφους οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να επιβιβαστούν σε έναν από τους ολοκαίνουργιους συρμούς και να κάνουν τη διαδρομή από το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας μέχρι τον τερματικό στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, με ενδιάμεση στάση στον σταθμό Βενιζέλου.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι κατηγοριοποιημένο στα ανώτερα επίπεδα αυτοματισμού και ασφάλειας. Γι’ αυτό άλλωστε, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιο για τις Υποδομές, Νίκο Ταχιάο, οι πιθανότητες ενός δυστυχήματος είναι ένα στα 11.500 έως 15.000 (!) χρόνια, ενώ η γερμανική TUV, η οποία λειτουργεί ως ανεξάρτητος ελεγκτής – πιστοποιητής, αναμένεται να δώσει το «πράσινο φως» για την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του μετρό, στις 25 Νοεμβρίου.