Ποικίλες είναι οι αντιδράσεις για το σχέδιο που παρουσίασε χτες η Νίκη Κεραμέως σχετικά με την έναρξη των σχολείων.
Παρ΄όλο που τελικά δεν ανακοινώθηκε σαφής ημερομηνία για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, κάποια μέτρα που ακούστηκαν στην χτεσινή ενημέρωση έκαναν εντύπωση και προκάλεσαν αντιδράσεις.
Από την μία λοιπόν υπάρχουν οι ειδικοί, οι οποίοι είναι υπέρ του ανοίγματος των σχολείων, κρατώντας όμως μία επιφυλακτική στάση περιμένοντας όπως λένε να δουν την πορεία της επιδημίας.
Αντιδράσεις με τις τάξεις που δεν θα «αραιώσουν»
Από την άλλη την αντίθεσή τους έχουν εκφράσει ήδη οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών καθώς σήμερα στις 11:00 στα Προπύλαια, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ καλούν δασκάλους και καθηγητές να συμμετέχουν στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας με πορεία προς τη Βουλή.
Και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει η κόντρα κυβέρνησης-αντιπολίτευσης με τους δεύτερους να κάνουν λόγο για ελλιπές και μη ασφαλές σχέδιο.
Βασικό σημείο των αντιδράσεων είναι η μη μείωση των αριθμών των μαθητών ανά τάξη επειδή ο…. μέσος όρος είναι τα 17 άτομα.
Πρόκειται για ένα στοιχείο που προφανώς είναι πραγματικό σε στατιστικό επίπεδο, ωστόσο είναι δύσκολο να ισχύει στις πολυπληθείς τάξεις των δημόσιων σχολείων των αστικών κέντρων – την ώρα μάλιστα που στο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο ψηφίστηκε η αύξηση του μέγιστου αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
Χτες η κα Κεραμέως απέκλεισε επίσης τη δημιουργία πρωινών και απογευματινών τμημάτων εξηγώντας ότι: « αφενός έχουμε 17 μαθητές ανά τάξη κατά μέσο όρο και επίσης τι θα γινόταν με τους γονείς που θα έπρεπε να κρατάνε τα παιδιά εναλλάξ; Τρίτον δε θα επαρκούσε το εκπαιδευτικό προσωπικό, και βεβαίως το κόστος θα ξεπερνούσε τα 10 εκατομμύρια ευρώ ημερησίως!».
Ωστόσο παρά τα στατιστικά δεν παύει το αποτέλεσμα να είναι το ίδιο, ότι δηλαδή θα δημιουργηθούν τάξεις που θα λειτουργούν σαν κλειστές κάψουλες.
Ήδη μάλιστα οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών ζητούν τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές, εύρεση χώρων προκειμένου να λειτουργήσουν ως σχολικές αίθουσες, καθώς επίσης και αυξημένο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών σε μία φάση για την κάλυψη όλων των απαραίτητων εκπαιδευτικών αναγκών σε όλες τις ειδικότητες και όλες τις δομές.