Οι φόβοι των λοιμωξιολόγων για τρίτο κύμα πανδημίας οδήγησαν στην απόφαση για αναστολή λειτουργίας του λιανεμπορίου και παράταση του lockdown για μια ακόμη εβδομάδα. Οι ειδικοί θεωρούν πως θα ήταν μεγάλο ρίσκο να δώσουν το πράσινο φως και για το λιανεμπόριο, ακόμη και με τη μορφή του click away, την ώρα που έχουν αποφασίσει το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων από τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021.

Τις ανησυχίες των ειδικών υποδαυλίζουν η χαλάρωση την περίοδο των εορτών που ήδη έχει αρχίσει να διαφαίνεται στους σκληρούς δείκτες της πανδημίας, αλλά και το γεγονός ότι ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος θεωρούνται οι κατ΄ εξοχήν μήνες όπου παρατηρείται διασπορά των αναπνευστικών λοιμώξεων. Οι λοιμωξιολόγοι εκτίμησαν ότι, σε αυτή τη φάση, το ταυτόχρονο άνοιγμα των σχολείων και των καταστημάτων θα επιβάρυνε σε μεγάλο βαθμό το επιδημιολογικό φορτίο, καθώς η κινητικότητα – η οποία ούτως ή άλλων είναι αυξημένη από τις Γιορτές και μετά – θα αυξανόταν ακόμα περισσότερο.

Μετά την απόφαση και την επίσημη ανακοίνωση και του υπουργείου Παιδείας, να ανοίξουν τα Δημοτικά σχολεία και τα Νηπιαγωγεία, καθώς και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, οι λοιμωξιολόγοι εκτίμησαν ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω άρση των μέτρων περιορισμού, καθώς ελλοχεύει μεγάλος κίνδυνος να ξεφύγει κι άλλο η κατάσταση. Επομένως, ήταν μονόδρομος η απόφαση να μείνουν κλειστά τα καταστήμα. Η κατάσταση θα εκτιμηθεί εκ νέου την ερχόμενη εβδομάδα και αναλόγως θα παρθούν οι αποφάσεις για το λιανεμπόριο, τις εκκλησίες και τα υπόλοιπα μέτρα που συνθέτουν το lockdown στη χώρα.

Από την πλευρά της, η καθηγήτρια Παιδιατρικής – Λοιμωξιολογίας, Βάνα Παπαευαγγέλου, εξέφρασε την αγωνία της για τις επιπτώσεις από τη χαλάρωση των μέτρων, τον συγχρωτισμό και την κινητικότητα της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων. Η επόμενη εβδομάδα θα είναι ιδιαίτερη κρίσιμη καθώς μεσοβδόμαδα οι ειδικοί θα έχουν στα χέρια τους τα επιδημιολογικά δεδομένα από την περίοδο της Πρωτοχρονιάς, τα οποία και κρίνουν αν θα αρθεί το σκληρό lockdown είτε με την επιστροφή στο σχολείο των μεγαλύτερων μαθητών, είτε με το άνοιγμα του click away, είτε και των δύο.

Σε κάθε περίπτωση η κυρία Παπαευαγγέλου, φανέρωσε την προτίμηση των ειδικών σε περίπτωση που κληθούν να ανοίξουν μόνο ένα κλάδο. «Αναφορικά με το τι έπεται των Δημοτικών, όπως ήδη ανέφερα η Επιτροπή μας έχει σαν πρώτη προτεραιότητα την εκπαίδευση. Και συνεπώς, αυθόρμητα θα μπορούσα να πω ότι το επόμενο είναι η εκπαίδευση η Δευτεροβάθμια ή και η Τριτοβάθμια.

Όμως παρόλο που είμαστε επιστήμονες και στόχος μας είναι να μελετούμε τα επιδημιολογικά δεδομένα έχοντας στο μυαλό μας βασικά τη Δημόσια Υγεία, κατανοούμε όλα αυτά που έχουν συμβεί γύρω μας τους τελευταίους μήνες. Κατανοούμε την ανάγκη να αναπτυχθούν και άλλες δραστηριότητες για να βοηθηθεί οικονομικά όλος ο πληθυσμός. Συνεπώς είναι κάτι το οποίο μελετάμε κάθε εβδομάδα με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα και θέλουμε παράλληλα και οι δυο δραστηριότητες, τόσο η εκπαιδευτική διαδικασία όσο και η οικονομία της χώρας, στο μέτρο του δυνατού, να αναπτύσσονται συνεχώς. Και σε αυτό ελπίζουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά η καθηγήτρια.

Το μόνο σίγουρο πάντως είναι πως οι λοιμωξιολόγοι θα έχουν στα χέρια τους τα δεδομένα από την Πρωτοχρονιά και τα Θεοφάνια με μία εβδομάδα διαφορά, ορίζοντας έτσι την περίοδο από τις 13 έως τις 20 Ιανουαρίου ιδιαίτερη σημαντική για την πορεία του lockdown στη χώρα.

Αναλυτικά η κατανομή των κρουσμάτων κορονοϊού ανά περιφέρεια:

ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ 8
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 32
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 3
ΑΡΚΑΔΙΑΣ 3
ΑΧΑΪΑΣ 4
ΒΟΙΩΤΙΑΣ 25
ΒΟΡΕΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 27
ΓΡΕΒΕΝΩΝ 1
ΔΡΑΜΑΣ 2
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 35
ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 22
ΕΒΡΟΥ 14
ΕΥΒΟΙΑΣ 10
ΖΑΚΥΝΘΟΥ 1
ΗΜΑΘΙΑΣ 18
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 3
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 1
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 94
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 5
ΚΑΒΑΛΑΣ 7
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 18
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 2
ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 78
ΚΕΡΚΥΡΑΣ 1
ΚΙΛΚΙΣ 6
ΚΟΖΑΝΗΣ 20
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 3
ΛΑΚΩΝΙΑΣ 1
ΛΑΡΙΣΑΣ 31
ΛΑΣΙΘΙΟΥ 11
ΛΕΣΒΟΥ 15
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 14
ΝΗΣΩΝ 5
ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 19
ΞΑΝΘΗΣ 13
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 39
ΠΕΛΛΑΣ 6
ΠΙΕΡΙΑΣ 8
ΡΕΘΥΜΝΟΥ 8
ΡΟΔΟΠΗΣ 11
ΣΕΡΡΩΝ 23
ΤΡΙΚΑΛΩΝ 15
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ 19
ΦΛΩΡΙΝΑΣ 5
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 5
ΧΑΝΙΩΝ 7
ΧΙΟΥ 1
ΥΠΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ 4

Με πληροφορίες από την αίθουσα σύνταξης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ