Μπροστά στις πληθωριστικές πιέσεις και την ενεργειακή κρίση το καλάθι των αγορών και οι αγοραστικές συνήθειες καλούνται για μια ακόμα φορά να αναδιαμορφωθούν. Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές αλλάζουν προτεραιότητες, προχωρούν σε μείωση δαπανών, ψωνίζουν με βασικό κριτήριο την τιμή, ενώ κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις.

Σύμφωνα με την τελευταία κυλιόμενη έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Καταναλωτικών Προϊόντων (ΙΕΛΚΑ) σε δείγμα 1.000 καταναλωτών – από τις 29 Αυγούστου έως τις 2 Σεπτεμβρίου 2022 – ποσοστό 67% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και εν γένει είδη σούπερ μάρκετ ενώ βασικό κριτήριο για την αγορά τροφίμων αποτελεί η τιμή (ποσοστό 62% των ερωτηθέντων). Ακόμη και οι αγορές που κάνει είναι χαμηλότερης αξίας, με το 84% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις και το 75% να επιλέγει φθηνότερα προϊόντα. Οι μεγαλύτερες περικοπές δαπανών αφορούν προσωπικά αντικείμενα, ρούχα και είδη σπιτιού. Συγκεκριμένα, ποσοστό 83% δηλώνει ότι έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, ρούχα και είδη σπιτιού. Αξιοσημείωτο είναι ότι ποσοστό 63% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος ενώ το 44% αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης.

Στο νέο περιβάλλον που δημιουργείται οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα και οι αυξήσεις στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος και στα καύσιμα έχουν επιφέρει ισχυρό πλήγμα στο διαθέσιμο εισόδημα προς κατανάλωση και οδηγούν τα νοικοκυριά σε μείωση δαπανών. Τι συμβαίνει όμως στις οικογένειες όπου υπάρχουν παιδιά; Πώς αντιδρούν στις πιέσεις οι γονείς-καταναλωτές και πώς προσαρμόζουν την αγοραστική τους συμπεριφορά προκειμένου να διασφαλίσουν την ικανοποίηση των βασικών αναγκών των παιδιών τους;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ