Επιστροφή πινακίδων πιο γρήγορα αλλά ίσως με πιο βαριά διοικητικά πρόστιμα και «απενοχοποίηση» του οχήματος με τις ποινές να στρέφονται στον οδηγό, είναι μερικά από τα σημεία που στάθηκε ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, σχετικά με τις αλλαγές που δρομολογούνται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος τίθεται στις αρχές Δεκεμβρίου σε δημόσια διαβούλευση.Βασική αλλαγή είναι ότι δεν θα τιμωρείται το αυτοκίνητο αλλά ο οδηγός. Οι ποινές θα αφορούν κυρίως τον οδηγό (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής) και όχι στο όχημα (αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας).

Όπως είπε ο υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος, στόχος είναι να αλλάξει η κουλτούρα του Έλληνα οδηγού καθώς «τον ΚΟΚ τον μαθαίνει για να πάρει το δίπλωμα και μετά τον ξεχνάει ή δημιουργεί ένα δικό του ΚΟΚ».«Η χώρα έχει επιτέλους εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό για την οδική ασφάλεια», είπε ο Μιχάλης Παπαδόπουλος τονίζοντας ότι στις 29 του μήνα συνεδριάζει η Διυπουργική επιτροπή όπου συμμετέχουν τα υπουργεία Παιδείας, Πολιτισμού, Δημοσίας Τάξης, Εσωτερικών και Ψηφιακής Πολιτικής, είπε ο υφυπουργός, επισημαίνοντας τα παρακάτω:

Έχει αποφασιστεί μαζί με το υπουργείο Ανάπτυξης να δημιουργηθούν κέντρα ελέγχου τα οποία θα έχουν και ΚΤΕΟ και με τη συμμετοχή της ΑΑΔΕ. «Παρατηρούμε ένα φαινόμενο κυρίως για τα φορτηγά ξένων χωρών όπου παρανομούν, δεν πληρώνουν, ενδεχομένως να αλλάξουν και πινακίδες και να φύγουν».
Στους παραμεθόριους δήμους, είναι περίπου 8 εκατομμύρια ευρώ κλήσεις που δεν έχουν πληρωθεί από φορτηγά τρίτων χωρών.
«Απενοχοποιούμε το αυτοκίνητο», ώστε αν εγκληματικός οδηγός μέσα σε μια οικογένεια κάνει μια παράβαση, τα υπόλοιπα μέλη να μην μένουν χωρίς αυτοκίνητο. Το ίδιο θα ισχύει και για εταιρείες που έχουν ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο.
Αφαίρεση πινακίδων θα ισχύει για συγκεκριμένες παραβάσεις όπως στάθμευση σε στάση ΑμεΑ ή σε πάρκινγκ, αλλά με την καταβολή του αντίτιμου θα υπάρχει και επιστροφή πινακίδων.
«Η ουσία είναι να πείσουμε τον Έλληνα πολίτη να αλλάξει τη λογική που έχει με την οδήγηση, ενώ ως προς τα πρόστιμα οριοθετούμε την επικινδυνότητα, όπως το αλκοόλ, η διέλευση από κόκκινο φανάρι, η προσπέραση διπλής λωρίδας».
«Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται μέσα στην πόλη και όχι πλέον στην Εθνική οδό όπως γινόταν παλιά, άρα και οι μικρές ταχύτητες είναι και αυτές επικίνδυνες όταν η προσοχή δεν είναι στην οδήγηση», επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος.
«Από τον Οκτώβριο μέχρι τον Απρίλιο, θα πρέπει υποχρεωτικά το όχημα να έχει αλυσίδες ή και χιονολάστιχα. «Αφενός οι σχολές οδηγών με πολύ θετικό τρόπο δέχτηκαν να εκπαιδεύσουν τους υποψήφιους, αφετέρου κάνουμε διάφορες δράσεις όπως αυτή στις 4 Δεκεμβρίου απέναντι από το Δημαρχείο της Γλυφάδας σε συνεργασία με τον Δήμο Γλυφάδας».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ